Klachten
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de producten of dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht aan te geven bij voorkeur via e-mail. Dit kan ook via ons contactformulier en/of telefonisch. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Defect en garantie
Het is enorm vervelend als een artikel niet, of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking of raadpleeg de handleiding van het product voor eventuele probleemoplossingen.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geeft Dutch Plaza een eigen garantie. Bij de product pagina's staat de duur van onze garantie vermeld. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Voor tweedehands producten geldt er vaak geen fabrieksgarantie meer en daarom geven wij op deze producten 1 of 2 jaar garantie. Dit verschilt per product en staat altijd op de product pagina's vermeld.
Is het product defect geraakt tijdens de garantieperiode?
Wanneer u bij ons een product hebt gekocht en dit product is binnen de garantieperiode defect geraakt kunt u dit na overleg met ons aan ons toezenden. Wij vergoeden de verzendkosten hiervoor.
Mijn product is kapot, wat moet ik doen?
Controleer als eerste of het nog binnen de garantietermijn valt door middel van de datum van aanschaf. Valt het nog binnen de garantieperiode? Neem dan als eerste contact met ons via telefoon 085 – 06 02 034 (elke dag tussen 10:00 en 18:00) of door middel van ons contactformulier. Geef het ordernummer door en wat het defect is. Eventueel kunt u er foto's van maken en deze doorsturen.
Wanneer valt het defect onder de garantie?
- Wanneer de garantietermijn nog geldig is
- Wanneer het defect niet is ontstaan door onkundig gebruik of een ongeluk
- Wanneer het een fabrieksfout betreft